Chelsea

Ik ben Chelsea Depoorter en ik ben 18 jaar. Ik woon in Westkerke. Ik heb zes jaar lang STW gedaan in Sint-Godelievecollege te Gistel. Ik heb een zus, Kelsy, ik kom heel goed met haar overeen. We hebben een hele goede band. In het middelbaar waren we altijd bij elkaar en nu ik in de hogere school zit, lukt dat niet meer. Ik heb ook een broer, Kevin, en hij heeft een verstandelijke beperking. Ik kom ook heel goed met hem overeen. Als mijn broer zich niet goed in zijn vel voelt, dan komt hij meteen naar mij om er over te praten. Daarnaast ben ik thuis de ordelijkste. Ik kuis elke week mijn kamer grondig. Er ligt nooit iets van kleren op de grond. Mijn mama moet nooit aan mij vragen om mijn kamer op te ruimen omdat het al opgeruimd is.

Ik ben gestopt met dansen en toneel spelen omdat ik op kot zit en omdat ik eens een andere hobby wil uitproberen. Ik dans al sinds ik kind was. Ik hield ervan om te dansen omdat ik op een of andere manier mijn gevoelens kan uiten. Toneel, heb ik drie jaar lang gedaan in de academie te Torhout. Ik wil wel elk jaar meedoen met de sinterklaasshow. Ik speel Beterweterpiet, ik vind het leuk om zwartepiet te zijn omdat niemand je herkent. Ik vind het ook leuk omdat er verschillende dansjes zijn waaraan ik mag meedoen. Daarnaast hou ik ervan om bij al die kindjes te mogen zijn. Ik zit al twaalf jaar in het Jeugd Rode Kruis en ik ben ongeveer 3 jaar leiding. Als kind keek ik er altijd naar uit om leiding te worden omdat ik opkeek naar mijn leiding. Ik wou even goed worden als hen.

Tijdens de zomer werk ik als vrijwilliger. Ik ben de eerste twee weken van Juli animator geweest op het speelplein De Tunne in Oudenburg. Ik sta ook als animator in speelpleinwerking De Warande, dit waren de eerste twee weken van Augustus. Tenslotte was ik drie weken hoofdanimator. Het was mijn eerste keer om als hoofdanimator op het speelplein te staan. Ik vond het wel fijn om de animatoren te coachen en te enthousiasmeren. Ik merkte dat ik een gehechte band met de animatoren had omdat ik met hen overlegde.

bibliografie
[http://saw-1baob8-18-19.wikidot.com/local--files/chelsea/taak%20informatievaardigheden%20Chelsea%20Depoorter.docx]
20882756_1966288276940672_7236250843548083559_n.jpg

(Cauwels, 2017)